gymnasieval 2009

Jag såg på nyheterna nyss där de pratade om gymnasieval och sådant, själv tycker jag inte att det är så speciellt viktigt vad man väljer. Bara man står ut i tre långa år till... :P När jag valde hade jag ingen som helst aning om vad jag ville bli. Jag satt och kollade på olika gymnasiesidor varje dag och sedan tyckte jag att sjöfart lät rätt så roligt! Jag ville prova nått nytt, träffa nyt folk och prova på att bo själv. En sak jag skulle ha gjort innan var nog att åka dit på öppet hus, för när jag kom dit första skoldagen hade jag egentligen ingen aning om vad jag gett mig in på :P



Efter två månader insåg jag att det inte var något för mig. Fick lite panik då, hade ju redan flyttat och det skulle bli så krångligt att byta. Men min snälla mamma ordnade hit och dit och några dagar senare fick jag gå på möte på John Bauer. Den skolan kändes helt rätt precis från början, och det kändes ännu bättre då jag fick träffa klassen. Har kommit ikapp med allt jag låg efter i nu, men i börjar var det rätt så mycket att ta igen.

Nu får jag ha idrott tre dagar i veckan, skratta varje dag tack vare babesen och bo hemma istället för att lära mig svetsa, ha ellära och äta äcklig middag man tog hem från skolan varje dag. Så det känns mycket bättre ;)



Men jag ångrar det inte, gick från 30 pers i klassen till 8 pers i klassen, lärde känna en massa nytt folk och fick känna på hur det var att bo helt själv 15 mil hemifrån. Inget jag reckommenderar. Det är bara en massa städning, tvätt och disk, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0